THE MAN IN BLACK - JOHNNY CASH VOOR DE 21STE EEUW
GENT • Ongetwijfeld de meest opmerkelijke Johnny Cash- tribute band van Vlaanderen. De diepe, doorleefde stem van zanger/gitarist Geert Bouckaert ligt heel dicht bij die van Cash, maar toch brengt hij geen slappe imitatie van de grote country-artiest, maar geeft hij elke song een eigen touch.

Vaak klinkt hij rauwer dan de meester, harder. Veel meer 2018 dan 1955. Ook zangeres Charlotte De Mey vult de partijen van June Carter op haar geheel eigen manier in. Warmer, soulvoller en bij wijlen jazzy. Gitarist Anthony Statius zorgt met zijn telecaster voor het typische countrygeluid, maar verrijkt het Cash-repertoire ook met meer rockgerichte en bluesy sounds, vaak gedragen door de mondharmonica van Geert Bouckaert.

Met zijn drieën brengen ze de nummers van Cash op zo’n manier dat ze vandaag nog altijd relevant zijn. Trouw aan de roots van de country, maar met de energie en kracht van rock’n roll. Johnny Cash voor de 21ste eeuw. The Man in Black trio zet zonder moeite elk café op stelten.

Op grote podia treden ze op als The Man in Black Group- aangevuld met een contrabassist en drummer, die aan het Cash-repertoire de vibe van rockabilly en hedendaagse funky ritmes toevoegen. Deze XL-versie krijgt elke tent, zaal en marktplein aan het jiven!