DE LAGELANDEN BAND
HOESELT • “Het is ongelooflijk hoeveel prachtige songs er in de lage landen, België en Nederland, zijn geschreven. Songs in de Nederlandse, Engelse, Franse en Duitse taal. Telkens we op het podium staan blijft het verbazen, zowel bij ons als bij het publiek. Is dit ook van hier, hoor ik veel zeggen. En doordat het van zo kortbij komt, wordt het precies meer gewaardeerd.”

Uit de assen van de bands From The Hip en Matches, werd in 2020 een nieuwe band opgericht. Wat vooraf ging waren gezellige brainstorm sessies en try-outs over welke richting deze nieuwe groep uit zou gaan. Beinvloed door de muzieklijsten die her en der op de radio te horen waren, kozen we er voor om artiesten te coveren van De Lage Landen.

Wat een prachtige songs zijn hier geschreven! Denken maar aan Gorki, The Scene, The Scabs, Raymond van het Groenewoud, Blof, Intergalactic Lovers, Won Ton Ton, Hooverphonic, Ann Christy, Krezip, Ilse De Lange, Boudewijn De Groot, Flip Kowlier, Will Tura, Noordkaap/Monza, etc... Teveel op op te noemen!